Är det så att man har en butik, vill man ju kunna locka in kunderna. Har man fått in kunderna i butiken är de på väg att handla något. Bara man har fått dem att komma in, titta runt, så är chansen 50 procent att de hittar något och köper det. Kommer de inte alls in i butiken är chansen lika med 0 att de köper. Så vad väljer man? Man vill ju ha in kunderna i affären, oavsett vad det kostar.
Går man till sig själv, är en välkomnande matta bra mycket mer lockande än ett naket golv. Allt beror ju på vilken slags butik som man driver. Ju mer hemtrevlig image som man vill marknadsföra sin butik som, desto viktigare med en välkomnande matta. Om man till exempel säljer inredningssaker, textilier, kläder och varor som man önskar att kunderna ska känna på (textilier och kläder) så bör man ha en matta på golvet in till en sådan butik.
Alltid lika viktigt med matta
Det är svårt att komma på någon enda butik där det inte skulle vara hemtrevligt och lockande med en matta. Det finns Clas Ohlson butiker med mattor, det finns leksaksaffärer med mattor. Oavsett vad man säljer vill alla butiker ha in kunder i affären, som går runt och tittar och känner sig mer eller mindre hemma i. Ska man uppnå det är det en entrématta som behövs. Och då är det mycket viktigt att entrémattan är snygg, ren och inte har korvat ihop sig. Den bör alltså vara av hög kvalitet, ligga kvar där den är avsedd att ligga.
Hyra entrématta ger bra service
För att undvika att man har en ful matta som är smutsig och som korvar sig kan man alltid prova på att hyra en entrématta. Gör man det får man den service som man kan behöva av entrémattan. Då får man en ”ny” matta varannan månad. Företaget som man hyr av, tvättar mattorna och förser en med just en sådan matta som man behöver. Läs mer här.